| تعداد نشریات | 13 |
| تعداد شمارهها | 652 |
| تعداد مقالات | 6,800 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,601,858 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,042,888 |
بررسی ادراک دانشجویان کشاورزی از محیط یادگیری در دروس کارآفرینی | ||
| مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی | ||
| مقاله 6، دوره 2، شماره 4، اسفند 1394، صفحه 93-111 اصل مقاله (226.73 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| سعید کریمی* | ||
| هیات علمی-دانشگاه بوعلی سینا همدان | ||
| چکیده | ||
| برنامههای آموزش کارآفرینی به علت نقش مثبتشان در ارتقای نگرش و مهارتهای کارآفرینانهی دانشجویان، مورد ستایش و تمجید قرار گرفتهاند. مطالعات مختلف هم حاکی از اثربخشی برنامههای آموزش کارآفرینی میباشد. ولیکن در زمینه بررسی و بهبود محیط یادگیری در این گونه برنامهها، مطالعات بسیار اندکی انجام شده است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسی ادراک دانشجویان کشاورزی از محیط یادگیری در دروس کارآفرینی میباشد و رابطه بین ابعاد مختلف این محیط و میزان رضایت دانشجویان از دروس با صلاحیت شناسایی فرصتهای کسب و کار مورد مطالعه قرار میگیرد. دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه از 105 نفر دانشجو در دو دانشگاه کشور (کردستان و شهر کرد) جمعآوری گردید. به طور کلی، پاسخگویان محیط یادگیری را نسبتا مطلوب ارزیابی کردند، ولیکن ابعاد مختلف محیط یادگیری به بهبود و اصلاح نیاز داشتند. تحلیل همبستگی نشان داد که ادراک دانشجویان از محیط یادگیری با میزان رضایت آنها از دروس کارآفرینی و همچنین صلاحیت شناسایی فرصتهای کسب و کار رابطه مثبت معنیداری دارد. نتایج حاصله همچنین بیانگر آن بود که رضایت دانشجویان و صلاحیت شناسایی فرصتهای کسب و کار به طور معنیداری در دانشجویانی بیشتر بود که تشویق در محیط آموزشی را بالاتر ارزیابی کرده بودند. استفاده از نتایج این مطالعه میتواند به برنامهریزی درسی و بهبود محیط یادگیری دروس کارآفرینی کمک نماید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش کارآفرینی؛ محیط یادگیری؛ فرصت کسب و کار؛ دانشجویان کشاورزی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,470 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 786 |
||