
تعداد نشریات | 13 |
تعداد شمارهها | 626 |
تعداد مقالات | 6,517 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,746,536 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,317,333 |
ارائه ی الگوی مفهومی مؤلفه های خرد و کلان نظام آموزش کارآفرینی | ||
مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی | ||
مقاله 3، دوره 3، شماره 4 - شماره پیاپی 12، اسفند 1395، صفحه 39-54 اصل مقاله (208.34 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22069/jead.2017.12102.1222 | ||
نویسندگان | ||
صبا اجاقی* 1؛ بیژن رضایی2؛ نادر نادری2؛ حبیب جتعفری3 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، آموزش و ترویج کارآفرینی، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
2استادیار گروه مدیریت و کارآفرینی، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
3استادیار گروه آمار، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
چکیده | ||
امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گستردهترین فعالیتهای دانشگاهها تبدیل شده است. به دلیل این رسالت مهم، کیفیت خدمات در آموزش عالی در طی دو دههی اخیر توجه فزایندهای را به خود جلب نموده است و به یک هدف مهم تبدیل شده است. در این پژوهش، با استفاده از روش کتابخانهای و توصیفی، عوامل و مؤلفههای اثرگذار بر آموزش کارآفرینی در سطح خرد و کلان مشخص گردید و سپس الگوی مفهومی مؤلفههای اثر گذار بر نظام آموزش کارآفرینی ترسیم گردید. در این مدل، دانشجویان به عنوان ورودی های یک سیستم آموزشی، وارد محیط آموزشی شده و تحت تأثیر فرآیند آموزش قرار میگیرند و در نهایت خروجی نظام آموزشی، نیروهای متخصص، کارآفرین و مورد نیاز بازار کار خواهند بود. آموزشهای کارآفرینی در سطح کلان، متأثر از محیط سیاسی، محیط اقتصادی، محیط فرهنگی و در سطح خرد متأثر از اهداف آموزش کارآفرینی، محتوای دروس کارآفرینی، برنامهها و سیاستهای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، مهارتهای مدرسان و مرببان کارآفرینی و روش تدریس میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش کارآفرینی؛ محیط کلان؛ محیط خرد؛ مدل مفهومی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,338 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,780 |