- احمدیان، ع.، حاجی حسینی، ح. ا.، و برادران، م. ص. 1391. مقدمهای بر کارآفرینی فناورانه در زیست فناوری. توسعه تکنولوژی صنعتی، 10 (20): 18-5.
- اکبرزاده، ز.، و صفایی قادیکانی، ع.ا. 1399. ارزیابی و تحلیل عملکرد- اهمیت اقدامات زنجیره تأمین لارج در صنایع لبنی (مورد مطالعه: شرکت لبنی کاله). مطالعات مدیریت صنعتی، 18 (57): 174-145.
- بلانچارد، ک.ا.، و گاتری، ا. 1391. مدیریت زمان: وقتشناسی و هدفمندی، حکایت مدیران بیخیال (ترجمه: امینی، ف.ا). چاپ سوم، فرا. تهران.
- بلوچ، م.، حسینزاده، س.، و ذاکری، و. 1399. تأثیر کارآفرینی و مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایدار منطقه آزاد اروند با تأکید بر تولید پاک. چهارمین کنفرانس علمی دستاوردهای نوین در مطالعات علوم مدیریت، حسابداری و اقتصاد ایران، ایلام.
- پورسعید بناب، ز.، موسی خانی، م.، عرب سرخی، ا.، و محمدیان، ا. 1397. ارائه مدل بلوغ قابلیت نوآوری مبتنی بر دانش مشتری بر اساس روش فراترکیب. مدیریت اطلاعات، 4 (2): 109-89.
- حسینزاده شهری، م.، و شاهینی، ص. 1397. تأثیر قابلیت پویا و قابلیت نوآوری بر مزیت رقابتی. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 10 (19): 141-123.
- خوراکیان، ع.ر.، و رضویزاده، ف. 1396. بررسی نقش و جایگاه کارآفرینی استراتژیک در کسب مزیت رقابتی پایدار. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، تهران.
- رضائی، س.، و افشارنژاد، ع.ر. 1398. تاثیر هوش تجاری بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه. دومین کنفرانس بین المللی توسعه و ترویج علوم انسانی در جامعه، تهران.
- رضایی زیولایی، م.، و زندحسامی، ح. 1399. تأثیر مدیریت کیفیت (جنبههای نرم و سخت) بر عملکرد نوآوری سازمان با نقش میانجی قابلیت نوآوری فناورانه و رفتار فعالانه کارکنان؛ مورد مطالعه: شرکتهای دانش بنیان کشور. فصلنامه مطالعات مدیریت صنعتی، 18 (59): 262-219.
- رفیعی کرکوندی، ن.ا. 1398. ارتباط جهت گیری کارآفرینی، بازار، رویکردهای مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایدار با تولید پاکتر نخستین کنفرانس ملی محیط زیست سالم و توسعه پایدار در پرتو حقوق شهروندی چالشها و راهبردها، شیراز.
- رمضان پورنرگسی، ق.، داوری، ع.، و دهقان نجمآبادی، ع. 1396. بررسی نقش میانجی کارآفرینی فناورانه بر ارتباط بین سرمایه های فکری سازمان و مزیت رقابتی (مورد مطالعه: شرکت های مستقر در مراکز رشد شهر تهران). مدیریت توسعه فناوری، 5(1): 61-41.
- شیرازی، ح.، هاشمزاده خوراسگانی، غ.ر.، رادفر، ر.، و ترابی، ت. 1398. نقش منابع سازمانی و قابلیت نوآوری در خلق مزیت رقابتی شرکتهای دانشبنیان نوپا با تعدیلگری عملکرد تجاریسازی فناوری. مدیریت نوآوری، 7 (4): 134-115.
- قدس علوی، س.آ.، دیده خانی، ح.، و شریـفزاده، م.ش. 1398. ارایه مدل مفهومی زنجیره تأمین کارآفرینانه با تاکید بر فناوری در صنایع لبنی-رویکرد دلفی فازی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 50 (4): 817-803.
- کرباسی، ع.ر.، و گرگانی، ج.ا. 1393. واکاوی عملکرد تعاونیهای لبنی در شهرستان آق قلا. تعاون و کشاورزی، 12: 112-97.
- کیگان، و. 1392. مدیریت بازاریابی جهانی (ترجمه ابراهیمی، ع.ح). دفتر پژوهشهای فرهنگی. تهران.
- محمدپور، س.، و کمالیان، ا.ر. 1398. کارآفرینی استراتژیک: رویکردی نوین به سوی مزیت رقابتی پایدار. همایش ملی اقتصاد، مدیریت توسعه و کارآفرینی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی، زاهدان.
- محمدیان، ع.، هاشمی، س.ح.، و غلامی، ع.ا. 1399. بررسی تاثیر نوآوری بر ایجاد مزیت رقابتی پایدار مشتریان شرکت فرآوردههای لبنی فجر شاهرود. چهارمین کنفرانس بین المللی چشم اندازهای نوین در حسابداری، مدیریت و کارآفرینی، تهران.
- مرتضوی، م.، رسولی قهرودی، م.، و رستمی، آ. 1395. برسی تأثیر نوآوری سازمانی و استراتژی عمومی رهبری هزینه بر عملکرد سازمان از طریق مزیت رقابتی. مدیریت توسعه و تحول، 27: 25-17.
- Arvidsson, R., Nguyen, D., and Svanström, M. 2015. Life cycle assessment of cellulose nanofibrils production by mechanical treatment and two different pretreatment processes. Environmental science & technology, 49(11): 6881-6890.
- Barney, J. 1991. Competitive Advantage. Journal of Management, 17(1): 99-120.
- Barney, J.B. 1996. The resource-based theory of the firm. Organization Science, 7 (5): 469-469.
- Bhardwaj, R.K., and Brooks, L.D. 1993. Dual betas from bull and bear markets: Reversal of the size effect. Journal of Financial Research, 16 (4): 269-283.
- Blanco, S. 2007. How techno-entrepreneurs build a potentially exciting future. Handbook of research on techno-entrepreneurship, 4(1): 3-25.
- Danneels, E. 2002. The dynamics of product innovation and firm competences. Strategic management journal, 23(12): 1095-1121.
- De Chabert, J.M. 1998. A model for the development and implementation of core competencies in restaurant companies for superior financial performance (Doctoral dissertation, Virginia Polytechnic Institute and State University).
- De Guimaraes, J.C.F., Severo, E.A., and De Vasconcelos, C.R.M. 2018. The influence of entrepreneurial, market, knowledge management orientations on cleaner production and the sustainable competitive advantage. Journal of Cleaner production, 174 (6): 1653-1663.
- De Toni, A., and Tonchia, S. 2003. Strategic planning and firms' competencies: Traditional approaches and new perspectives. International Journal of Operations & Production Management, 23(9): 947-976.
- Dorf, R.C., and Byers, T.H. 2005. Technology ventures. New York, NY: McGraw Hill.
- Grant, R.M., and Baden-Fuller, C. 1995. A knowledge-based theory of inter-firm collaboration. In Academy of management proceedings, 1995 (1): 17-21.
- Hair, J.F., Sarstedt, M., Hopkins, L., and Kuppelwieser, V.G. 2014. Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26 (2): 106–121.
- Hsu, D.H. 2008. Technology-based entrepreneurship. Handbook of technology and innovation management, 1 (3): 367-388.
- Hwang, W.S., Choi, H., and Shin, J. 2020. A mediating role of innovation capability between entrepreneurial competencies and competitive advantage. Technology Analysis & Strategic Management, 32 (1): 1-14.
- Khouroh, U., Sudiro, A., Rahayu, M., and Indrawati, N. 2020. The mediating effect of entrepreneurial marketing in the relationship between environmental turbulence and dynamic capability with sustainable competitive advantage: An empirical study in Indonesian MSMEs. Management Science Letters, 10(3): 709-720.
- Kiyabo, K., and Isaga, N. 2020. Entrepreneurial orientation, competitive advantage, and SMEs’ performance: application of firm growth and personal wealth measures. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 9 (1): 1-15.
- Klein, P.G., and Klein, S.K. 2001. Do entrepreneurs make predictable mistakes? Evidence from corporate divestitures. The Quarterly Journal of Austrian Economics, 4 (2): 3–23
- Lee, J.S., and Hsieh, C.J. 2010. Research in relating entrepreneurship, marketing capability, innovative capability, and sustained competitive advantage. Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(9): 109-120.
- Porter, M.E. 1980. Industry structure and competitive strategy: Keys to profitability. Financial analysts journal, 36(4): 30-41.
- Pratono, A.H., Darmasetiawan, N.K., Yudiarso, A., and Jeong, B.G. 2019. Achieving sustainable competitive advantage through green entrepreneurial orientation and market orientation. The Quarterly Journal of Austrian Economics, 17 (2): 1-15.
- Schumpeter, J.A., and Nichol, A.J. 1934. Robinson's economics of imperfect competition. Journal of political economy, 42 (2): 249-259.
- Strand, S. 2006. Patents as a source of sustainable competitive advantage. In Seminar in Business Strategy and International Business, Helsinki University of Technology, 9 (34): 20-34.
- Talebi, K., Rezazadeh, A., and Najmabadi, A.D. 2015. SME alliance performance: the impacts of alliance entrepreneurship, entrepreneurial orientation, and intellectual capital. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 24 (2): 187-207.
|