- احمدی، ف.، نصیریانی، ن. و اباذری، پ. 1387. تکنیک دلفی: ابزاری در تحقیق. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(1): 185-175.
- آهنگر، س. و عصری، ف. 1392. اهمیت و جایگاه فراوری گیاهان دارویی در ایران. سومین همایش ملی گیاهان دارویی، آمل، https://civilica.com/doc/288297.
- بخشی، م.، فلکی، م.، سیاهی، ر. 1396. بررسی فرصتها و زمینههای کارآفرینی کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان فردوس. اولین همایش ملی فرصتهای نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور (در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی)، بیرجند.
- پاشاییزاده، ح. 1386. نگاهی اجمالی به روش دلفی. پیک نور، 6(2): 79-63.
- حسینینیا، غ.، مقدس فریمانی، ش.، جلالوند، م. 1398. شناسایی و اولویتبندی فرصتهای کارآفرینی در بخش کشاورزی، مورد مطالعه: شهرستان گلباف از توابع استان کرمان. کارآفرینی در کشاورزی، 6(1): 68-53.
- خوشمرام، م. 1395. طراحی الگویی برای تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در بین کشاورزان استان کرمانشاه. رسالۀ دکتری رشته ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه رازی.
- رکابی، ح. 1389. کسب و کار: تعریف، اهداف و انواع. موجود در: http://www.mgtsolution.com/show/799776745
- رضانژاد، ر.، رفیعی، غ.، بهرامیان، م. 1392. پرورش ماهی قزلآلای رنگینکمان در قفس رهیافتی جهت افزایش تولید ملی آبزیان. دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردآبی، 10 و 11 اردیبهشت، شهرکرد.
- زالی، م.، رضوی، س.م.، یدالهی فارسی، ج.، کردنائیج، ا. 1389. ارزیابی وضعیت کارآفرینی در ایران: بر اساس نتایج برنامه سال 2008 دیدهبان جهانی کارآفرینی. تهران: مؤسسه کار و تأمین اجتماعی.
- ساروخانی، ب. 1383. دلفی کیفی، ابزار پژوهش در علوم اجتماعی. مطالعات زنان، 2(4):121-85.
- شریفزاده، ا.، محبوبی، م. و عربیون، ا. 1388. تبیین مؤلفههای توسعه کسبوکارهای کشاورزی در استان گلستان. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 2(2): 112-85.
- شیری، ن.، مرادنژادی، ه.، مهدی زاده، ح.، و صی محمدی، س. 1400. فرصتهای راهاندازی تعاونیهای دانشجویی در دانشگاه ایلام: راهنمایی برای توسعه تعاونیهای کشاورزی و خدماتی. فصلنامه تعاون و کشاورزی، 10(39): 96-75.
- کاشانی، س. 1395. ضرورت ایجاد مرکز اسناد نفت در مسجد سلیمان و نقش آن در اشتغال جوانان. نهمین کنگره پیشگامان پیشرفت، تهران.
- کبری، م.، رشادی، م.، پاداش، ح.، کریمیان راوندی، م. 1398. شناسایی و اولویتبندی فرصتهای کسب وکار در منطقة آزاد تجاری ارس. پژوهشهای جغرافیای انسانی، 51(2): 306-291.
- مرکز آمار ایران. 1395. سالنامه آماری کشور 1395. ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
- موحدی، ر. و چرختابیان، ط. 1393. تحلیل زمینههای خود اشتغالی و اشتغالزایی دروس تخصصی رشته ترویج و آموزش کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 9 (2): 159-145.
- نیکرفتار، ط.، نصرتیفر، ز. 1396. تحلیل فرصتهای کارآفرینی در گردشگری روستایی استان البرز. فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، 6، 58-45.
- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. 1396. خلاصه مدیریتی مطالعات استانی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) استان خوزستان. معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، دبیر خانه طرح تکاپو، کد گزارش 1019-96.
- Barringer, B.R. and Ireland, R.D. 2006. Entrepreneurship: Successfully launching new Ventures. Pearson Prentice Hall.
- Bhagavatula, S., Elfring, T., Van Tilburg, A. and Van De Bunt, G.G. 2010. How social and human capital influence opportunity recognition and resource mobilization in India’s handloom industry. Journal of Business Venturing, 25 (3): 245-260.
- Biranvand, A., Seif, M.H., Safa, S. and Mazloumian, S. 2019. An Investigation into the Effective Factors on the Intention to Commercialization of Knowledge in a University: A Case Study. Library Philosophy and Practice (e-Journal).
- Brettel, M., Mauer, R., Engelen, A. and Küpper, D. 2012. Corporate Effectuation: Entrepreneurial Action and its Impact on R&D Project Performance. Journal of Business Venturing, 27(2): 167-184.
- Corbett, A.C. 2007. Learning asymmetries and the discovery of entrepreneurial opportunities. Journal of Business Venturing, 22: 97-118.
- Eckhardt, J.T., and Shane, S.A. 2003. Opportunities and Entrepreneurship. Journal of Management, 29(3): 333-349.
- Hansen, D.J., Shrader, R. and Monllor, J. 2011. Defragmenting Definitions of Entrepreneurial Opportunity. Journal of Small Business Management, 49(2): 283-304.
- Moreno, J.D. 2006. An Empirical Analysis of Entrepreneurial Opportunity Identification and Their Decisive Factors: The Case of New Spanish Firms. International Journal of Entrepreneurship, 4, 1-43.
- Rais, M., Acharya, S. and Sharma, N. 2014. Food processing industry in India: S&T capability, skills and employment opportunities. Journal of Rural Development, 32(4): 451-478.
- Singh, R.P. 2000. Entrepreneurial Opportunity Recognition through Social Networks. Garland Publishing, New York, NY.
- Tersoo, P. 2014. Agribusiness as a veritable tool for rural development in Nigeria. International Letters of Social and Humanistic Sciences, (14): 26-36.
- Warner, L.A., Stubbs, E., Murphrey, T.P. and Huynh, P. 2016. Identification of the Competencies Needed to Apply Social Marketing to Extension Programming: Results of a Delphi Study. Journal of Agricultural Education, 57(2): 14-32.
|