| تعداد نشریات | 13 |
| تعداد شمارهها | 654 |
| تعداد مقالات | 6,815 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,744,795 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,140,128 |
الگوسازی مفهومی تأثیر مؤلفههای آموزش کارآفرینی بر نگرش هنرجویان به کسب و کار در هنرستانهای کاردانش | ||
| مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی | ||
| مقاله 2، دوره 2، شماره 2، مهر 1394، صفحه 17-34 اصل مقاله (405.88 K) | ||
| نوع مقاله: علمی-مروری | ||
| نویسندگان | ||
| نادر نادری* 1؛ صبا امیری2؛ سهراب دل انگیزان3؛ حبیب جعفری4 | ||
| 1استادیار و مدیر آموزشی گروه مدیریت و کارآفرینی، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
| 2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
| 3استادیار گروه اقتصاد، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
| 4استادیار گروه آمار، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
| چکیده | ||
| امروزه کارآفرینی بهعنوان یک دانش میانرشتهای شناخته شده و پیامدهای باارزش آن زمانی آشکار میگردد که از سنین پایین آغاز شود. از آنجا که میان کارآفرینی و مهارتآموزی رابطه تنگاتنگی وجود دارد، هدف این پژوهش الگوسازی مفهومی تأثیر مؤلفههای آموزش کارآفرینی بر نگرش هنرجویان به کسب و کار در هنرستانهای کاردانش است. مؤلفههای آموزش کارآفرینی شامل متغیرهای «ویژگیهای شخصیتی هنرجویان»، «ویژگیهای مربیان»، «فضا و تجهیزات آموزشی»، «سبک رهبری تحولی»، «مشاوره تحصیلی و شغلی»، «محتوای آموزش»، «شیوههای آموزش» و «الگوهای تربیتی هنرجویان در خانواده» هستند. در این مطالعه از رویکرد توصیفی استفاده شده و اطلاعات موردنیاز آن از طریق مطالعه و تحلیل دقیق ادبیات نظری و پیشینه داخلی و خارجی، با استفاده از روش کتابخانهای گردآوری شده است. در این نوشتار پس از تشریح مفاهیم «مؤلفههای آموزش کارآفرینی» و «نگرش به کسب و کار» به بررسی تجارب، مدلها و الگوهای موجود در این حیطه پرداخته شده و درنهایت الگوی مفهومی پژوهش ارائه گردیده است. همچنین استفاده از مربیان کارآفرین و متخصص، بهرهگیری از شیوههای آموزش ترکیبی و خلاقانه، استفاده از مشاوران مخصوص کارآفرینی، بهبود فضای نوآوری در هنرستانها و غیره، بهعنوان تعدادی از راهکارهای بهبود مؤلفههای آموزش کارآفرینی در هنرستانهای کاردانش بیان شدهاند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش کارآفرینی؛ نگرش به کسب و کار؛ کاردانش؛ مهارت؛ هنرجو | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,207 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,479 |
||