- احمدپور، م.، مقیمی، م. 1392. مبانی کارآفرینی. تهران، فراندیش، چاپ پانزدهم.
- احمدپور داریانی، م.، نیک بین، ح.، کریمی، آ. 1390. عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی در شرکتهای خدمات مشاورهای فنی مهندسی کشاورزی استان زنجان، مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 2 (4): 546-535.
- آفوا، آ. 1390. مدلهای کسب و کار. سپهری، م.م.، مرادی، م.، ملیحی، ا.، تهران، رسا، چاپ دوم.
- امجدی بیگوند، ش.، کرمی، ا. 1395. نقش نوآوری مدل کسب وکار در خدمات. کنفرانس بینالمللی نخبگان مدیریت، تهران، موسسه سرآمد همایش کارین. 10-1.
- اسدنژاد، م. 1394. طراحی مدل کسب و کار شرکتهای دانشبنیان حوزه گیاهان دارویی. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تهران، دانشکده کارآفرینی گرایش فناوری.
- ضیا، ب.، مبارکی، م.ح.، سعیدیون، م. 1394. بررسی تأثیر سرمایه روانشناختی بر عملکرد سازمانی با تأکید بر نقش میانجی نوآوری در فناوری اطلاعات (مورد مطالعه: شعب بانک کشاورزی شهر تهران). نشریه علمی- پژوهشی مدیریت نوآوری، 3 (4): 100-77.
- طالبی، ک.، نجمآبادی، ع.د. 1392. تأثیر سرمایههای ساختاری سازمان بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه (مورد مطالعه: شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارک علم و فناوری اقبال شهر یزد). توسعه کارآفرینی، 6 (3): 86-67.
- گلابی، ا.م.، مهرابی، ر.، رضوانی، م. 1389. مفهومپردازی فرایند مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای دانشبنیان مستقر در پارک علموفناوری شهر اراک، فصلنامه اقتصادی تجارت نوین، 21: 97-77.
- نریمانی، م.، نوروزی، ن.، مکاریان، س. 1392. بررسی نقش نهادهای میانجی نوآوری فناورانه در ایجاد رابطه مدیریت منابع انسانی و عملکرد شرکت (مورد مطالعه: پژوهشگران حوزه نانو فناوری). نشریه علمی- پژوهشی مدیریت نوآوری، 1 (2): 16-1.
10. شیرزاد، ح. 1386. مطالعه تطبیقی نظامهای بیمه محصولات کشاورزی در کشورهای مختلف جهان. برنامه و بودجه، 2: 114-81.
- Amit, R., and Zott, CH. 2001. Value Creation In E-Business. Strategic Management Journal, 22(6-7): 493–520.
- Afuah, A. 2004. Business models: A strategic management approach. McGraw-Hill/ Irwin.
- Aagaard, A., and Lindgren, P. 2015. The Opportunities and Challenges of Persuasive Technology in Creating Sustainable Innovation and Business Model Innovation. Wireless Pers Commun, 81(4): 1511–1529.
- Abidemi, B.T., Halim, F.B., and Alshuabi, A.I. 2017. Market orientation and Organizational Performance: A proposed model on the moderating Effect of Technological Turbulence. Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 5(6): 111-117.
- Ancona, D.G., Goodman, P.S., Lawrence, B.S., and Tushman, M.L. 2001. Time: A new research lens. Acad Management Rev, 26(4): 645–663.
- Baker, T. 2007. Resources in play: Bricolage in the Toy Store. J. business venturing, 22(5): 694–711.
- Baron, R.A. 2007. Entrepreneurship: a process perspective. In The Psychology of Entrepreneurship, London: Lawrence Erlbaum Associates.
- Bonney, L., Collins, R., Verreynee, M.L., and Miles, M.P. 2013. A short note on entrepreneurship as an alternative logic to address food security in the developing world. Journal of Developmental Entrepreneurship, 18(3): 1–20.
- Cantarello, S., Martini, A., and Nosella, A. 2012. A multi-level model for organizational ambidexterity: In the search phase of the innovation process. Creativity and Innovation Management, 21(1): 28-48.
- Colombs, M., and Delmastro, M. 2002. How effective are technology incubators evidence from Italy. Research policy, 31(7): 1103-1122.
- Fisher, G. 2012. Effectuation, Causation, and Bricolage: A Behavioral Comparison of Emerging Theories in Entrepreneurship Research. Entrepreneurship Theory and Practice, 36(5): 1019–1051.
- Garud, R., and Karmoe, P. 2003. Bricolage versus breakthrough: distributed and embedded agency in technology entrepreneurship. Research Policy, 32(2): 277–300.
- Guo, H., Su, Z., and Ahlstrom, D. 2015. Business model innovation: The effects of exploratory orientation, opportunity recognition, and entrepreneurial bricolage in an emerging economy. Asia Pac J Manag, 33(2): 533-549.
- Giesen, E., Berman, S.J., Bellm, R., and Blitz, A. 2007. Three ways to successfully innovate your business model. Strategy and Leadership, 35(6): 27-33.
- Hamel, G. 2012. What matters now: How to win in a world of relentless change, ferocious competition, and unstoppable innovation hardcover. San Francisco: Jossey-Bass.
- Kline, P. 1994. An easy guide to factor analysis. London: Routledge.
- Klerkx, L., and Leeuwis, C. 2008. Matching demand and supply in the agricultural knowledge infrastructure: Experiences with innovation intermediaries. Food Policy, 33(3): 260–276.
- Lampkin, G.T., Dess, G.G., and Mckee, J.E. 1999. Linking Corporate Entrepreneurship to Strategy, Structure, and Process: Suggested Research Directions. Entrepreneurship Theory and Practice, 23(3): 85-102.
- March, J.G. 1991. Exploration and exploitation in organizational learning. Organization Science, 2(1): 71–87.
- McElwee, G., and Bosworth, G. 2010. Exploring the strategic skills of farmers across a typology of farm diversification approaches. J. Farm Management, 13(12): 819-838.
- Mehlhorn, J.E., Bonney, L., Fraser, N., and Miles, M.P. 2015. Bench marking Entrepreneurship Education in U.S., Australian, and New Zealand University Agriculture Programs. Journal of Developmental Entrepreneurship, 20(3): 15- 17.
- Sarasvathy, S., and Venkataraman, S. 2011. Entrepreneurship as method: Open questions for an entrepreneurial future. Entrepreneurship Theory and Practice, 35(1): 113–135.
- Strahan, A.N. 2008. The effectiveness of a government high-technology small business program within a small business incubator: a case study in government, university, and business collaboration. University of La Verne.
- Shane, S., and Venkataraman, S. 2000. The promise of entrepreneurship as a field of research. The Academy of Management Review, 25(1): 217–226.
- Vik, J., and McElwee, G. 2011. Diversification and the entrepreneurial motivations of farmers in Norway. Journal of Small Business Management, 49(3): 390–410.
- Welter, CH., Mauer, R., and Wuebker, R.J. 2016. Bridging Behavioral Models And Theoretical Concepts: Effectuation And Bricolage In The Opportunity Creation Framework. Strategic Entrepreneurship J., 10(1): 5–20.
- Yalcinkaya, G., Calantone, R.J., and Griffith, D.A. 2007. An examination of exploration and exploitation capabilities: Implications for product innovation and market performance. Journal of International Marketing, 15(4): 63–93.
|